Tanda-Tanda Hamil Bayi Lelaki

Tanda-tanda hamil bayi lelaki yang boleh kak anis kongsikan daripada pengalaman kak anis sendiri. Tidak semua tanda itu sama antara seorang ibu dengan ibu yang lain. Sekiranya tanda itu berbeza dengan apa yang diinginkan jangan kecewa. Ini hanya tanda.Jangan percaya 100%.

Tanda-tanda Hamil Bayi Lelaki

  1. Selepas bersama suami pastikan mengiring belah kiri. Ni berdasarkan pengalaman kak anis sendiri.
  2. Morning sickness tak seteruk mengandungkan kakak hafsah dulu. Masih boleh demand nak makan apa lagi.
  3. Pergerakan bayi sangat aktif dan lasak sehingga masa baring kita boleh lihat pergerakan bayi dalam rahim dengan jelas.
  4. Air kencing lebih cerah.
  5. Emosi masa mengandungkan anak lelaki lebih tenang dan tenteram. Tak terlalu emosi. Cam rasa masa mengandungkan saad adalah saat paling indah.
  6. Malas terlebih sikit masa mengandungkan saad. Tak tahu lah kenapa. Rasa asyik nak tidur saja.
  7. Paling malas nak buat kerja-kerja rumah.

Ini adalah 7 tanda yang anda sedang hamilkan bayi lelaki yang sihat dan ganteng.

Tanda-Tanda Hamil Bayi Perempuan

Tanda-tanda hamil bayi perempuan yang boleh menjadi panduan untuk ibu-ibu yang merancang untuk mendapatkan anak perempuan. Panduan ini hanya daripada pengalaman kak anis yang dah pernah mengandungkan anak perempuan.

Tanda-tanda hamil bayi perempuan

  1. Morning Sickness yang sangat teruk sehingga 5 bulan. Sampai tak boleh langsung bau makanan. Suami masak pun kak anis menyorok dalam bilik dan tutup semua lubang udara yang boleh bawa bau makanan tu masuk dlam bilik. Teruk sangat rasanya. Makan sikit dah rasa nak muntah. Sampai kak anis kene paksa makan lah oleh suami.
  2. Kulit jadi kusam. Masa tu kak anis rasa muka kak anis tak ada seri langsung. Orang tua-tua kata sebab bayi dalam kandungan tu serap aura uminya.
  3. Warna air kencing kuning pekat. Ni memang kak anis perasan.
  4. Emosi kurang stabil. Patut la masa mengandung kakak hafsah dulu kak anis rasa nak marah. Tiba-tiba je menangis tak tentu pasal. Dah la awal perkahwinan. Baru nak kenal pasangan. Mencabar sungguh masa tu.
  5. Kurang daya seksual. Memang sangat-sangat ni yang kak anis rasa. Sampai boleh jadi konflik la. Alhamdulillah bisa diurus.
  6. Mengidam macam-macam. Dah la masa ni hamil di Mesir. Semua yang diidamkan memang semuanya ada di Malaysia je. Mengidam “kuih telinga keling la”, mengidam jambu batu dan mengidam yong tau foo. Ya Allah, kemain la susah nak cari. Alhamdulillah ibu dan abah nak datang ziarah ke Mesir. Dapat la hilang mengidam kuih telinga keling dan buah jambu tu. Yong tau foo dah nak hampir bersalin tu baru jumpa.
  7. Gerakan janin sangat lembut. Berbeza nak dibandingkan hamil anak lelaki. Lasak sungguh dalam perut. Baby perempuan ni kalau dalam perut mungkin dia sopan lagi.
  8. Masa scan 5 bulan susah sangat nak tengok alat kelamin dia. Perempuan ni agak pemalu rasanya. Dah masuk 8 bulan baru la nampak. Kalau anak lelaki ni 5 bulan dah nampak bebird dia.

Inilah dia 8 tanda-tanda hamil bayi perempuan yang kak anis rasakan masa hamilkan kakak hafsah dulu. Pengalaman yang tak akan dilupakan sepanjang hayat kak anis. Mungkin ini hanya tanda-tanda. Kesahihannya hanya tepat bila anak tu lahir kedunia. Walau apa pun jantina anak kita masa dilahirkan terima la takdir Allah itu seredhanya.

Sepanjang kehamilan kak anis hamilkan anak perempuan kak anis amalkan ESP, Bcomplex, Osteometrix, Vitamin c, Vitalea dan Omega.

Alhamdulillah walaupun morning sickness teruk, masih boleh puasa penuh 30 hari.

Nak rahsia dapat puasa penuh walaupun morning sickness. PM je kak anis ye. KLIK Gambar wasap dibawah.

whatsapp Set Hamil Shaklee
whatsapp Set Hamil Shaklee

ATAU nak lebih mudah klik je link dibawah untuk membeli sendiri Set Hamil Shaklee

esell-shaklee Set Hamil Shaklee
esell-shaklee Set Hamil Shaklee

Tanda-Tanda Hamil Usia Seminggu Selepas Berhubungan

Tanda-tanda hamil usia seminggu selepas berhubungan ini boleh dilihat pada perubahan-perubahan yang akan kak Anis kongsikan sebentar lagi.

Seminggu hamil pun kita boleh kesan tanda-tanda hamil.

Tanda-tanda hamil usia seminggu

1. Mudah sangat mengantuk. Ini disebabkan perubahan hormon yang sedang berlaku dalam tubuh badan wanita. Ia akan menyebabkan wanita tersebut cepat penat dan mengantuk.

2. Spotting. Jangan risau bila berlaku spotting. Ia hanya disebabkan oleh penempelan embryo di dinding rahim.

3. Mood Swing. Mudah sangat tersentuh emosi. Tengah orang ramai pun wanita yang hamil mudah menangis.

4. Suka meludah. Ini disebabkan oleh perubahan hormon estrogen.

5. Pening kepala yang kerap. Ini kerana perubahan kepekatan darah dalam tubuh wanita. Ia lebih mudah berlaku pada wanita yang alami tekanan darah rendah dan mengalami anemia.

6. Payudara membengkak. Perubahan pada hormon estrogen dan progesteron menyebabkan payudara membengkak dengan ketara. Ia akan memberikan payudara lebih rasa sensitif.

7.Kejang dibahagian rahim. 

Ini adalah beberapa tanda hamil usia seminggu.

Jika anda alami 7 tanda ini. Kemungkinan anda sedang hamil usia seminggu selepas berhubungan. InsyaAllah.

Tahniah. Bila sudah ada tanda-tanda ini maka kak Anis cadangkan untuk ambil pemakanan yang sihat dan ambil makanan tambahan yang boleh menguatkan dinding rahim anda.

Dan yang paling penting sebelum merancang untuk hamil. Kak Anis cadangkan ambil BCOMPLEX SHAKLEE yang mengandungi ASID FOLIK. Ini bagi bertujuan bagi mengelakkan daripada berlakunya ketidaksempurnaan dalam pembentukan tulang belakang bayi.

Hubungi terus kak anis jika berminat untuk mendapatkan BCOMPLEX SHAKLEE. Kak anis ni pakar dalam memberi nasihat kehamilan.

Whatsapp kak anis KLIK DISINI

whatsapp
whatsapp

ATAU

Beli sendiri menggunakan kad debit dan kad kredit anda klik disini

esell-shaklee
esell-shaklee

Ingin mendaftar ahli shaklee, boleh terus Klik Link Whatsapp diatas untuk mengetahui maklumat lengkap daripada kak anis.

Semoga sedikit panduan bermanfaat ini membantu anda untuk hamil sihat dan bertenaga.

Ingin mendapatkan maklumat detail berkenaan produk yang bersesuaian dengan kehamilan anda. Wasap je kak anis ye.