Atasi Sakit Tumit Semasa Hamil

Kebiasaannya wanita hamil akan lalui banyak perubahan diri samada dari segi psikologi, emosi dan fizikal. Wanita hamil sering juga mengadu sakit tumit diakhir kehamilan. Setiap hari menahan sakit tumit yang mencucuk. Jom kak anis nak kongsikan cara Atasi Sakit Tumit Semasa Hamil.

shaklee enstek Atasi sakit tumit semasa hamil 1
shaklee enstek Atasi sakit tumit semasa hamil 1

ATASI SAKIT TUMIT SEMASA HAMIL

Rasa sakit tumit semasa hamil ini disebabkan oleh:

  • Gelung tisu penghubung dari tumit ke jari kaki bengkak ataupun radang disebabkan samada kenaikan berat badan yang mendadak
  • Lengkuk kaki menjadi semakin rata apabila berat badan ibu mengandung bertambah ia dipanggil Plantar Fasitiis
  • Ada juga disebabkan hormon relaxin yang mengendurkan banyak otot-otot dan sendi-sendi badan ibu hamil sebagai persediaan untuk melahirkan dan ini berlaku pada trimester ketiga. Horman Relaxin ini sangat juga galak dirembeskan semasa 3 bulan pertama kehamilan untuk membantu pembesaran plasenta. Ia juga membantu untuk mengawal sistem kardiovaskular, sistem ginjal dan arteri pada tubuh anda.

CARA RAWAT SAKIT TUMIT DIRUMAH

  1. Beli kasut yang menawarkan sokongan lengkungan pada tapak kaki
  2. Lakukan senaman ringan pada tapak kaki 3-5 kali sehari
  3. Banyakkan berehat dan elakkan melakukan aktiviti berat
  4. Semasa berbaring tinggikan sikit kaki sekurangnya 6 inci lebih tinggi daripada paras jantung selama 15 minit untuk memperbaiki aliran darah
    shaklee enstek Atasi sakit tumit semasa hamil 2
    shaklee enstek Atasi sakit tumit semasa hamil 2

    Sakit tumit ketika hamil juga boleh dirawat melalui pembedahan. Tetapi sekiranya boleh janganlah sehingga melalui pembedahan cubalah secara semulajadi sahaja.

    SET SAKIT TUMIT SHAKLEE

    Selain berikhtiar dengan melakukan cara rawatan sakit tumit di rumah ia juga perlu disokong dengan mengambil makanan tambahan ini.

shaklee enstek set sakit tumit shaklee .
shaklee enstek set sakit tumit shaklee .

Jom Atasi Sakit Tumit Semasa Hamil dengan Set Sakit Tumit Shaklee.

Anda alaminya cepat-cepat contact kak Anis Klik Sini

Kalau nak beli terus Klik Je Gambar ni

esell-shaklee
esell-shaklee

Rawatan Sakit Tumit Berkesan

Sakit tumit jangan dibiar melarat ye. Bila dah mula rasa sakit tu cepat-cepat cari Rawatan Sakit Tumit Berkesan. Bila sakit tumit dibiar melarat ia boleh menyebabkan lagi teruk dan sukar untuk berjalan. Ada yang dibiar sehingga akhirnya kaki perlu dibedah untuk merawat sakit tumit tersebut. Nak tahu tak rawat sakit tumit melalui pembedahan lebih mahal berbanding merawat sakit tumit melalui kaedah mengamalkan makanan tambahan yang bersesuai untuk sakit tumit tersebut.

RAWATAN SAKIT TUMIT BERKESAN

  1. Dapatkan kasut yang mempunyai kesesuaian pada saiz kaki
  2. Pakai kasut yang tak terlalu tinggi atau yang ikut bentuk kaki anda
  3. Pastikan 2 kali seminggu rendam kaki dengan air suam
  4. Buat urutan lembut pada kaki untuk membetulkan urat-urat kaki
  5. Kawal berat badan, berat badan yang berlebihan adalah salah satu faktor sakit tumit
  6. Amalkan gaya hidup yang sihat dengan melakukan senaman 3 kali seminggu
  7. Selepas banyak berjalan lakukan senaman ringan pada kaki
  8. Bangun tidur jangan terus bangun tetapi lakukan senaman ringan pada kaki

ALTERNATIF MERAWAT SAKIT TUMIT BERKESAN

Sekarang banyak sangat alternatif untuk merawat sakit tumit antaranya dengan mengambil makanan tambahan yang bersesuaian agar vitamin yang diperolehi oleh badan mampu diberikan pada tumit yang sakit itu.

Antara produk shaklee yang membantu dalam perawatan sakit tumit ialah :

  • Osteometrix : Ia akan membantu dalam menambah ketumpatan tulang anda
shaklee enstek sakit tumit osteometrix
shaklee enstek sakit tumit osteometrix
  • Bcomplex : Ia membantu dalam mengurangkan ketegangan saraf pada tumit kaki
    shaklee enstek sakit tumit b-complex
    shaklee enstek sakit tumit b-complex

    Omega : Ia membantu dalam mengurangkan keradangan yang berlaku pada sendi tumit kaki

    shaklee enstek sakit tumit omega
    shaklee enstek sakit tumit omega

    Vivix: Ia akan memperbaharui sel-sel yang rosak pada tumit anda

    shaklee enstek sakit tumit vivix
    shaklee enstek sakit tumit vivix

    Pengambilan Osteometrix, Omega, B complex dan Vivix untuk merawat sakit tumit anda adalah daripada bahan semulajadi dan ia terselamat daripada bahan-bahan kimia dan toksin yang berbahaya. Dan ia akan dapat membantu  menyelesaikan masalah sakit tumit anda dalam masa 21 hari sebab sel diperbaharui dalam masa 21 hari secara semulajadinya.

    Jadi dapatkan Produk Set Sakit Tumit Shaklee dengan cara makan yang betul dan berkesan daripada Kak Anis Pengedar Shaklee Enstek dan Kota Seriemas Sekarang!

Whatsapp/call www.wasap.my/60196025272

COD sekitar Bandar Baru Enstek, Kota Seriemas, Kampung Jijan, LBJ, Nilai, Salak dan Bandar Baru Salak Tinggi

Pos laju seluruh Malaysia

Semoga Entry ini membantu anda menyelesaikan masalah sakit tumit anda

 

 

 

 

5 Cara Atasi Sakit Tumit

Alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk bersiaran di blog ni. Kali ni kak anis nak kita sama-sama mengetahui 5 Cara Atasi Sakit Tumit. Ramai dikalangan masyarakat yang berusia 30 tahun keatas melalui fasa sakit tumit. Adakalanya umur 25 tahun pun sudah merasai kesakitan ditumit lebih-lebih lagi selepas bersalin.

Betul atau ia sekadar teori?

shaklee enstek Sakit tumit 4
shaklee enstek Sakit tumit 4

Kak anis sangat pasti ia bukan teori. Berpunca daripada sumber makanan yang kurang sihat dan persekitaran yang bertoksid. Lagi cepat mempengaruhi sel-sel tubuh untuk lebih cepat mati dan tak sihat. Radikal bebas yang berada di persekitaran lebih-lebih lagi akan mengganggu sel-sel tubuh kita yang sihat.

Berpunca daripada itulah pelbagai penyakit akan muncul walaupun diawal usia 20-an. Sekarang ini tak perlu tunggu usia 20-an, kanak-kanak juga tidak ketinggalan daripada terkena bahaya radikal bebas dan toksid persekitaran.

Penyakit yang paling sering berlaku kepada mereka yang bekerja banyak berjalan contohnya seperti cikgu. Cikgu adalah pekerjaan yang memerlukan banyak tenaga. Mengajar berdiri, kejar murid berlari, yang pasti bukan hanya duduk di meja guru sahaja. Itulah antara punca kebanyakan cikgu mengalami sakit tumit.

Risiko dan bahaya sakit tumit

  1. Boleh menyebabkan darah tidak lancar disekitar tumit dan mengakibatkan tumit kaki terus sakit
  2. Menyebabkan sarah di tumit rosak

Golongan yang selalu sakit tumit

  1. Ibu mengandung dan bersalin
  2. Usia yang melebihi 30 tahun
  3. Pekerjaan yang banyak berjalan
  4. Mereka yan gemar memakai kasut tumit tinggi yang tidak sesuai dengan saiz kaki

     Faktor penyebab sakit tumit

  • Kurang kalsium
  • Kurang pelincir yang berada di sendi-sendi kaki
  • Banyak berjalan
  • Ada masalah rahim
  • Memakai kasut tinggi terlalu lama

    shaklee enstek sakit tumit 1
    shaklee enstek sakit tumit 1

 

5 Cara Atasi Sakit Tumit

  1. Rendaman kaki dengan air suam seminggu 3 kali
  2. Urutan berkala di sekitar tumit dan kaki
  3. Melakukan senaman tapak kaki sebelum bangun daripada baringan
  4. Buat refloxology pada batu refloxology
  5. Mengambil makanan tambahan seperti Produk Shaklee

4  Produk Shaklee Membantu hilangkan sakit tumit

  1. Omega dapat membantu melawan keradangan/bengkak yang terjadi di tumit. Kebengkakan itulah yang telah menyebabkan saraf tersepit dan sakit
  2. Osteometrix membantu menambah kalsium pada tulang kaki sekaligus menguatkan kekuatan tulang badan.
  3. Vivix mampu menjana sel-sel baru dan sihat di sekitar tumit kaki dan juga seluruh tubuh.
  4. Bcomplex berfungsi mengurangkan stress pada saraf di tumit kaki.
shaklee enstek sakit tumit 3
shaklee enstek sakit tumit 3

Ada pelanggan kak anis ni seorang guru dia alami masalah sakit tumit apabila bangun dari tidur dan dari duduk. Dan beliau usaha untuk menghilangkan sakit tumit tersebut dengan mengambil Produk shaklee iaitu Omega dan Osteometrix. Alhamdulillah sebulan ambil sakit tumit tersebut telah berkurang.

Disini juga kak anis nak kongsikan testimoni-testimoni pengguna Shaklee yang ikhtiar untu hilangkan sakit tumit kaki.

shaklee enstek sakit tumit 2
shaklee enstek sakit tumit 2

Sekiranya anda alami masalah sakit tumit yang berlarutan Jom ikhtiar dengan SET SAKIT TUMIT SHAKLEE.

Whatsapp terus kak anis Klik Disini

Sekiranya lebih mudah untuk COD terus je call kak anis di talian 0196025272

InsyaAllah kak anis akan segera sampai didepan rumah.

Hamil 4 minggu tidak mual: Set Kehamilan Shaklee

Assalammualaikum buat pembaca sekalian. Kak anis nak share kenapa perlunya ibu-ibu mengandung mendapatkan nutrien yang lengkap. Ramai juga yang akan alami mual-mual ketika awal kehamilan kan? Ni kak anis nak kongsikan bagaimana hamil 4 bulan tidak mual dengan Set kehamilan shaklee.

Kak anis kongsikan sikit la masa mengandung anak pertama memang kak anis amalkan set kehamilan shaklee. Masa awal-awal kehamilan memang kak anis alami morning sickness yang sangat teruk. Masa awal-awal tu produk shaklee masih tak sampai Mesir lagi. So memang kalau nak makan tu kene paksa makan oleh suami. Alhamdulillah disebabkan suami paksa makan la kak anis tak kene warded masukkan air.

Kak anis nak bagitau la, 3 bulan sebelum bernikah kak anis memang dah amik bcomp with folic acid. Alhamdulillah selepas 4 bulan nikah dah sangkut. Alhamdulillah rezeki awal nak dapat anak.

Bila produk shaklee dah sampai Mesir kak anis amik ESP, Bcomp dan oeteometrix. Waktu ni tak amik lagi Vitalea. Tapi bila setiap bulan cek darah Hemoglobin(hb) rendah. Ni tak boleh jadi ni. Macam-macam usaha untuk naikkan Hb antaranya makan sayur bayam banyak-banyak. Tapi itu tak mencukupi. Akhirnya kak anis decide amik Vitalea, Alhamdulillah masa kandungan dah masuk 7 bulan Hb semua ok.

Kak anis pilih untuk amik Esp sebab ia selamat diminum sebab ia dari Non-GMO soya dan dilengkapi dengan semua asid amino. Penting amik asid amino ni masa hamil ialah untuk membaik pulih sel yang rosak dan hasilkan sel yang baru. Semasa pembesaran bayi di dalam rahim ia perlukan asid amino yang tinggi untuk pembahagian sel yang sempurna. Kalau asid amino tak cukup boleh menyebabkan kecacatan pada bayi.

Pengambilan protein yang lengkap juga dari ESP boleh mengurangkan morning sickness sebab ia rendah indeks glosemik jadi ia membebaskan gula kedalam darah secara perlahan untuk memastikan paras gula tu stabil.

Esp juga boleh mengurangkan gastrik kepada ibu mengandung. Nak tahu tak, mengandung ni boleh menyebabkan usus lambat bergerak menyebabkan perut rasa kenyang je tapi sebenarnya perut tu dah kosong, itulah yang menyebabka gastrik dan sakit ulu hati. Bila bayi makin membesar ia akan menolak perut keatas, jadi ruang perut makin sempit dan akan rasa perut kenyang tapi hakikatnya perut kosong. Ini pun punca gastrik kalau tak makan, jadi ESP ni dia bagi perut kenyang lebih lama dan dapat mengurangkan gastrik.

Esp juga boleh beri ibu mengandung ni lebihan tenaga. Nak tahu tak masa mengandungkan anak pertama ni masa bulan ramadhan tau. Tapi yang paling mengejutkan kak anis boleh dapatkan puasa penuh 1 bulan dalam keadaan morning sickness teruk tu. Inilah rahsianya. ESP.

Produk seterusnya kak anis nak citer pasal pentingnya ambil Vitalea. Vitalea ialah multivitamin, multimineral dan ia mengandungi semua zat yang diperlukan oleh badan untuk menampung zat-zat yang tidak diperolehi daripada makanan harian. Zat besi juga terkandung didalam vitalea. Ibu mengandung memerlukan 27 mg setiap hari. Satu biji vitalea mengandungi 9 mg zat besi, Jadi ibu mengandung perlu ambil 3 biji vitalea sehari.

Sebelum mengandung pun perlu ambil vitalea untuk cukupkan zat besi badan. Zat besi vitalea sangat senang diserap. Kalau ada ibu-ibu yang alami anemia sangat sesuai amik vitalea  shaklee ni. Ia juga tidak berbau dan mudah ditelan oleh ibu-ibu hamil. Ia perlu dimakan selepas makan.

Vitalea juga mengandungi asid folik(200 microgram) untuk elakkan kecacatan pada pembesaran bayi.

Bcomp sangat membantu dalam pembinaan sel darah merah , mengurangkan stress dan bagus untuk saraf.

Vitamin c shaklee ia sustaines release ia dibebaskan secara berperingkat ke dalam darah jadi ia larut air.Ia berfungsi membantu penyerapan zat besi dan meningkatkan sistem imun. Ibu mengandung perlukan vitamin c yang lebih tinggi untuk elakkan skurvi.

Omega guard yang sangat penting untuk peredaran darah yang baik. Masa mengandung darah sangat pekat. Untuk mengelak pembekuan darah yang tak normal. DHA dan EPA sangat penting untuk perkembangan mata dan otak bayi.

Osteometrix ialah sumber kalsium dan magnesium dan vitamin D. Magnesium dan vitamin D membantu untuk penyerapan kalsium pada tulang.  Sakit-sakit belakang, lenguh-lenguh, kejang-kejang itu adalah disebabkan oleh kekurangan kalsium. Penting juga kalsium untuk pembentukan tulang dan gigi bayi. Tulang ibu sendiri adalah bank kalsium pada bayi tapi kalau kalsium cukup bayi tak akan amik kalsium dari tulang ibu.

Kenapa ibu dari awal kehamilan sangat perlukan zat besi? Sebab bayi sangat perlu zat besi untuk pembentukan otak bayi. Sangat-sangat penting perlunya kecukupan zat besi untuk keperluan bayi membesar dengan sihat.

Sangat penting untuk setiap yang dah disahkan hamil untuk ambil semua produk set kehamilan shaklee untuk melengkapkan nutrisi kita.

Kak anis nasihatkan agar 3 hingga 6 bulan sebelum hamil dah ambil nutrien asas persediaan untuk hamil agar dapat mengelakkan berlaku kecacatan pada saraf bayi.

Disamping itu, kak anis juga amalkan surah-surah ni untuk dapatkan anak yang soleh solehah.

shaklee enstek set kehamilan shaklee 1
shaklee enstek set kehamilan shaklee 1

Semoga anak-anak kita nanti sihat rohani dan fizikalnya.

Set kehamilan shaklee mengandungi 6 produk iaitu ESP, vitamin c, vitalea,B complex, Osteometrix dan Omega Guard.

shaklee enstek set kehamilan shaklee
shaklee enstek set kehamilan shaklee

Dapatkan kebaikan Set Kehamilan Shaklee daripada kak anis ye.

wasap na www.wasap.my/60196025272